Δελτία τύπου 30/8/2013

Δελτίο τύπου της ΕΕΧ - Κατάθεση Σ/Ν για το νέο Λύκειο

Δελτίο τύπου της ΕΕΧ για την κατάθεση του σχεδίου νόμου σχετικά με την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

H Ένωση Ελλήνων Χημικών, μετά την μελέτη του Σχεδίου Νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις» αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, και αναφερόμενη αποκλειστικά στα θέματα που ορίζει και επιβάλλει ο θεσμικός της ρόλος ως ΝΠΔΔ (ν1804/88) δηλώνει τα ακόλουθα :

 

1.          Το Σ/Ν κινείται προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του εγγραμματισμού των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης και της ικανότητας οικοδόμησης νέας γνώσης.

 

2.          Σε ότι αφορά στη διδασκαλία της Χημείας:

·            Παραμένει ως εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα η διατήρηση της μονόωρης διδασκαλίας της Χημείας στη Β΄ και Γ΄ Γυμνάσιου, η οποία, όπως επανειλημμένα έχουμε επισημάνει, αναιρεί τον εργαστηριακό χαρακτήρα του μαθήματος, δυσχεραίνει τη διδασκαλία και έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση να στερούνται θεμελιωδών γνώσεων, απαραίτητων για την διαμόρφωση πολιτών υπεύθυνων και ικανών να διαχειριστούν τις προκλήσεις του 21ου αιώνα (διατροφικές και περιβαλλοντικές κρίσεις, διαχείριση φυσικών πόρων, χημικά όπλα κ.α.).

·            Στην Β΄ Λυκείου προτείνεται στα μαθήματα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών οι μαθητές να διδάσκονται 3 ώρες Φυσική και καμία ώρα Χημεία, ενώ στο παλαιό ωρολόγιο πρόγραμμα οι ώρες ήταν δύο (2) για τη Φυσική και (2) για τη Χημεία. Είναι προφανές ότι η μονομερής έμφαση στη Φυσική δεν υποστηρίζει επαρκώς το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών οι οποίοι θα κληθούν να παρακολουθήσουν τη Χημεία Θετικής κατεύθυνσης στην Γ΄ Λυκείου. Ευελπιστούμε στη βελτίωση αυτού του σημείου με στόχο την αποτελεσματικότερη διδασκαλία της Χημείας στην Γ’ Λυκείου.

 

3.          Σε ότι αφορά στα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των υποψήφιων της Θετικής Κατεύθυνσης και των Παιδαγωγικών Τμημάτων εκφράζουμε την απόλυτη συμφωνία μας και εκτιμούμε ότι αίρεται ο παραλογισμός των τελευταίων 15 ετών οι υποψήφιοι φοιτητές Θετικών και Πολυτεχνικών σχολών να μην έχουν διδαχθεί και εξεταστεί μία από τις βασικές Επιστήμες, τη Χημεία. Ειδικότερα για τους υποψήφιους των Παιδαγωγικών Τμημάτων εκτιμούμε ότι το εισαγόμενο  μάθημα «Αρχές Φυσικών Επιστημών» θα συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι για τις Παιδαγωγικές Σχολές, κατά κανόνα, δεν είχαν γνωστικό υπόβαθρο στις Φυσικές Επιστήμες.

 

Ολοκληρώνοντας, επιθυμούμε να τονίσουμε ότι η Ένωση Ελλήνων Χημικών θα συνεχίσει να συνεισφέρει στο δημόσιο διάλογο με στόχο μία Δημόσια Εκπαίδευση κοινωνικά αποτελεσματική με θέσεις και προτάσεις, χωρίς άναρθρες κραυγές και ύβρεις.

Η αξιοπρεπής και αταλάντευτη στάση της Ε.Ε.Χ.  έχει αποδειχθεί τα τελευταία 15 χρόνια, κατά τα οποία στις προσπάθειές μας για την αποκατάσταση της Χημείας στο Λύκειο ουδέποτε ζητήσαμε τον αποκλεισμό άλλων επιστημόνων, όπως με έμφαση ζητήθηκε το τελευταίο διάστημα κατά των Χημικών, από την πλέον ευνοημένη ειδικότητα στην Εκπαίδευση ( με παρουσία από την Α΄Δημοτικού μέχρι και τη Γ΄ Λυκείου).  

Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και να τοποθετούμαστε με την ωριμότητα και το ήθος που αρμόζει σε επιστήμονες, μακριά από ακρότητες στις οποίες οδηγεί η αλαζονεία και η πλεονεξία, με γνώμονα πάντοτε το δημόσιο συμφέρον και την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών.

Ακολουθήστε μας
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

« Δεκέμβριος 2024 »
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31